4 sie 2018

41. Międzynarodowy Jarmark Folkloru w Węgorzewie

W sobotę 4.08.2018 już po raz piąty wystąpiłem na Międzynarodowym Jarmarku Folkloru w Węgorzewie. Na tej imprezie wielokrotnie prezentował się mój dziadek Józef Krupski i mój brat cioteczny Andrzej Zajko.

Na węgorzewskiej scenie od dziesięcioleci grają muzycy i zespoły muzyczne, a także występują śpiewacy i zespoły śpiewacze. W ciągu minionych lat publiczność mogła podziwiać kilkudziesięciu cymbalistów, a z mojej obserwacji wynika, że tradycja grania na cymbałach jest i współcześnie bardzo silna. Na tegorocznej odsłonie jarmarku zaprezentowało się 8 cymbalistów-solistów, a także kilku w kapelach.

Jak co roku Muzeum Kultury Ludowej, które jest organizatorem tej imprezy, przekazuje na ręce wykonawców dyplomy i upominki. W tym roku był to ceramiczny obrazek, powstały w pracowni należącej do muzeum. Przedstawia on cymbalistę, a jego wizerunek powstał na podstawie zdjęcia wykonanego podczas mojego występu w ubiegłym roku.

Coroczne wydarzenie w Węgorzewie sprzyja spotkaniom muzyków i osób związanych z kulturą ludową, a także rodziną. Chcę podziękować wszystkim osobom, z którymi miałem możliwość i przyjemność porozmawiać, do których w szczególności należą: Roksana Butrym, Ewa Białecka, Krystyna Jarosz, Barbara Grąziewicz-Chludzińska, Józef Murawski, Gustaw Juzala, Tomasz Jewuła, Anna Minkiewicz-Zaremba, Dariusz Pojawa, Władysław Downarowicz, Krystyna Warkowska-Downarowicz, Anna Bałdyga, Stanisław Bałdyga, Evaldas Vyčinas, Wanda Pisarek, Maciej Karpuk, Mieczysław Dziemidowicz, Piotr Olszewski, Wojciech Kowalczuk, Irena Zajko, Kazimierz Zajko, Kamila Zajko, Ewelina Bida, Aleksandra Bida i Halina Kolankiewicz.

Wiadomość z 5.08.2018: Jury w składzie: mgr Anastazja Sidor, dr hab. Tomasz Rokosz i dr hab. Gustaw Juzala-Deprati wytypowało mnie na przyszłoroczny 52 Ogólnopolski Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu nad Wisłą w 2019 roku w kategorii solistów-instrumentalistów.


Dyplom
Fot. Jerzy Łapo. Mój występ konkursowy.

Pamiątkowy obrazek z pracowni ceramicznej



Audycja radiowa: https://ro.com.pl/kto-pojedzie-w-maju-2019-r-do-kazimierza-dolnego/01444957



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz