2 lip 2019

53 Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym

Minęły piękne dni spędzone w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą. Nie sądziłem, że mój występ konkursowy zostanie tak bardzo doceniony przez festiwalowe jury. Do domu wróciłem z Basztą, najwyższą nagrodą Ogólnopolskiego Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych.

Fot. Marcin Mongiałło. Baszta - główna nagroda festiwalu

Regulamin konkursu pozwala na zagranie 4 utworów w czasie nie przekraczającym 10 minut. I tyle wystarczyło, abym zaprezentował swoje umiejętności. Jak się potem okazało, był to mój "koncert życia". Już na spokojnie w domu sprawdziłem ilu cymbalistów zostało uhonorowanych Basztą na przestrzeni 53 lat, bo od tylu odbywa się ten prestiżowy festiwal. Wyszło na to, że było ich dwóch (w 1977 i 1996 r.), czyli mam dodatkowy powód do radości.

Fot. Jarosław Szczypiór. Występ konkursowy

Mój 4-dniowy pobyt w Kazimierzu Dolnym obfitował w wiele spotkań ze starymi i nowymi przyjaciółmi. Wysłuchałem i obejrzałem kilka ciekawych występów konkursowych, z których oczywiście najbardziej podobały mi się te z udziałem cymbalistów.

Fot. Piotr Krupski. Cymbaliści z Ełku

Miło wspominam nagrania dla Programu 2 Polskiego Radia i ciekawie poprowadzony wywiad przez Kubę Borysiaka.

W zaimprowizowanym studiu nagrań Polskiego Radia

Zostałem również zaproszony do wzięcia udziału w programie "Powitanie lata z Jedynką", transmitowanym na żywo przez TVP1. Znana prezenterka telewizyjna Marta Manowska spróbowała zagrać na cymbałach.

Z Martą Manowską na rynku w Kazimierzu Dolnym

Serdecznie dziękuję mojemu dziadkowi, cymbaliście wileńskiemu Józefowi Krupskiemu, za to że zaszczepił we mnie miłość do muzyki cymbałowej. Dziękuję prof. Piotrowi Dahligowi, wielkiemu przyjacielowi wszystkich cymbalistów za wszystko, co dla nich zrobił. Dziękuję mojej Rodzinie za wsparcie, aprobatę i zachętę do kontynuowania tej rodzinnej tradycji. Dziękuję Mirkowi Nalaskowskiemu za zaangażowanie, poświęcony czas i wielogodzinne rozmowy, które bezpośrednio wpłynęły na to jak zagrałem podczas festiwalowego występu.

Fot. Kamil Wasilewski. Wręczenie Baszty - głównej nagrody festiwalu
Jak widać na powyższym zdjęciu, przyznanie tak wysokiej nagrody było dla mnie zupełnym zaskoczeniem. Nie miałem nawet odpowiedniego stroju, o cymbałach nie wspomnę.

Video: https://youtu.be/g1Ac7eucC7k
Wywiad: http://www.elblag.net/artykuly/piotr-krupski-z-elblaga-najlepszym-intrumentalnym-solista-muzyki-ludowej-w-polsce-zdjecia,40823.htm
Audycja radiowa 1: https://www.polskieradio.pl/377/7374/Artykul/2330559,Swieto-folkloru-53-Festiwal-Kapel-i-Spiewakow-Ludowych-w-Kazimierzu-rozstrzygniety
Audycja radiowa 2: https://www.polskieradio.pl/8/478/Artykul/2335066,Piotr-Krupski-i-wilenskie-cymbaly

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz